onsdag 30 mars 2011

Min balkong


jag har en balkong på baksidan som jag inte använt..
Den ligger inklämd så den är skitig och ingen sol..
Men i tisdags var jag och jessica på IKEA, mitt mission
var saker till balkongen så jag kunde fixa till den..






Japp som sagt väldigt skitigt, ett par skor som blivit kvar, en 
gammal sopborste och en stor hink med målarfärg 






Men när jag väl gick ut på balkongen för lite inspektion
så insåg jag att det fanns en vattenkran och slang där ute och
en stupränna, så det gick att spola av hela balkongen.






Det tog ett tag att skura rent hela balkongen..







Men det blev fint!..

Och IKEA är ju fantastiskt om man inte vill lägga ut en förmögenhet. 






Passade även på att köpa en fin hortensia
affären nedanför mig till
den lilla balkongen på framsidan






De har rivit ett hus precis mittemot mig, så detta
har hållit på sedan i höstas..






Precis utanför mitt sovrumsfönster..Ibland börjar de
arbeta först efter kl 22.30 och håller på till 01.00
för att inte hindra trafiken på dagarna...






Cement...med en-glas fönster så kan jag säga att det låter rejält











Detta är taget igår..så det går framåt..men Fredrik
kommer inte få någon sovmorgon när han kommer ner,
de väcker en senast kl 7.30..



1 kommentar: